Шановні учні 8-Б класу! Під час карантину я запрошую вас до співпраці в Viber (тел. (050) 207-62-63), де надам допомогу при виконанні домашнього завдання.Уважно стежте за його надходженням та своєчасно виконуйте. Зичу успіхів!
19.03.2020
Виконайте тестові завдання
«Речення з однорідними членами».
1. Укажіть речення з однорідними членами (розділові знаки опущено).
А За городом срібною гладінню розлився ставок за ставком верби до води похилилися за вербами на пагорбі хати біліють.
Б Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей.
В Уночі несподівано знявся північний вітер небо скоро затяглося хмарами.
Г Уже сонце скотилось до заходу уже степова трава лисніла червоним одлиском.
2. Укажіть речення, де зв’язок між однорідними членами речення здійснюється за допомогою розділового сполучника.
А Радіють молодій обнові берези, клени, явори.
Б Моя мати перша в світі навчила мене любить роси, легенький ранковий туман, п’янкий любисток, м’яту, маковий цвіт, осінній город і калину.
В Людина має бути не тільки здоровою, а й гарною.
Г Неначе човен в синім морі то виринав, то потопав.
3. Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними.
А У хаті в Мелани було як у віночку: тіняво, зелено, чисто.
Б Верби й верболози сіро-зеленим туманом котились по луці.
В Від Батьківщини — і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня...
Г Молода сила тремтить і пориває з кожної жилки стебла.
4. Укажіть речення з однорідними членами.
А Оркестр шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то шквалом бурі тишу розривав, то озивався десь під небесами.
Б Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.
В Ось тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожний виярок.
Г Копита відбивали чіткий ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг.
5. Укажіть речення, у якому однорідні члени — обставини.
А Посаджене матір’ю насіння зійде, зацвіте, закрасується, перев’ється по всьому городі.
Б Він виконав роботу і хороше, і дивно водночас.
В Між Гончарівною й Дігтярами вип’явся високий та обривчастий згірок із загубленою чи призабутою назвою.
Г Остап зірвався на рівні ноги й не пішов, а побіг далі.
6. Укажіть речення, у якому однорідні члени поєднуються розділовим сполучником.
А Листки то намагаються ухопитися за гілку, то наче звисають.
Б Тече Дніпро між кручами уперто розбурханий, нестримний і рвучкий.
В Маска ховає обличчя, але не ховає очей.
Г А Бог же вчить терпіти не ярмо, а лиш труднощі дороги.
7. Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.
А Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок.
Б 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами.
В Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає.
Г Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів.
8. Укажіть речення з неоднорідними означеннями (окремі розділові знаки пропущено).
А На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя.
Б Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, потому настали теплі погожі дні.
В Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна.
Г Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце.
9. Укажіть речення, що відповідає схемі.
О, О і О
А Мене весь час то палило, то морозило.
Б Зерно і камінь, суша і вода достойні буть зображені в картині.
В Любить він такі ночі безвечірні, цю тишу і якусь таємничість у всій природі.
Г Над травою височіли безладно розкидані черешні, яблуні, груші.
10. Установіть відповідність між реченням з однорідними членами і розділовим знаком, пропущеним у ньому.
1
2
|
тире
двокрапка
|
А
|
У Карпатах займався чудовий весняний ранок.
|
3
|
кома
|
Б
|
Я потягнувся до пісні, до неба, до вечірньої зорі і завмер у смутку у диві.
|
В
|
Лози, кручі, ліс все блищить і сяє на сонці.
| ||
Г
|
А цій землі нічого не забракло ні рік ні моря ні озер ні трав.
|
11. Установіть відповідність між реченням і групою однорідних членів у ньому.
1
|
зі сполучниковим зв’язком
|
А
|
3 нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи
сіятелів,— він годивсь на все.
|
2
|
з безсполучниковим зв’язком
|
Б
В
|
Чорна, непроглядна темрява стояла кругом.
Тепле ясне сонце цілий день висить у світлій синяві.
|
3
|
зі змішаним зв’язком
|
Г
|
Приємно тягати копиці до стогу й ходити навколо стогів по насінні.
|
12. Спишіть подані речення. Виконайте синтаксичний розбір. Накресліть схеми.
Вона була вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем.
Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все надихало молодою парубочою красою.
23.03.2020
Тема: Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення
Мета: З'ясувати, що означає поняття "відокремлення"; які члени речення можуть відокремлюватися та за допомогою яких розділових знаків.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 31, пригадати всі випадки відокремлення, виконати вправи 315 (1,2); 313 (письмово).
30.03.2020 року
Шановні учні 8-Б класу! з 30.03.2020 року продовжуємо дистанційне навчання в онлайн режимі з української мови та літератури! Будь ласка, перевірте обов'язкову наявність та правильність виконаних завдань за попередні дні, адже виконані завдання мають надходити для зручності перевірки за електронною поштою: svetlanachuyko128@gmail.com.
Також стежте за моїми повідомленнями-запрошеннями на відеоконференції в Zoom (скачайте програму або заходьте до конференції на сайті https://zoom.us/), на яких ми разом будемо виконувати різні види контрольних робіт).
30.03.2020 року23.03.2020
Тема: Поняття про відокремлення. Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення
Мета: З'ясувати, що означає поняття "відокремлення"; які члени речення можуть відокремлюватися та за допомогою яких розділових знаків.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 31, пригадати всі випадки відокремлення, виконати вправи 315 (1,2); 313 (письмово).
30.03.2020 року
Шановні учні 8-Б класу! з 30.03.2020 року продовжуємо дистанційне навчання в онлайн режимі з української мови та літератури! Будь ласка, перевірте обов'язкову наявність та правильність виконаних завдань за попередні дні, адже виконані завдання мають надходити для зручності перевірки за електронною поштою: svetlanachuyko128@gmail.com.
Також стежте за моїми повідомленнями-запрошеннями на відеоконференції в Zoom (скачайте програму або заходьте до конференції на сайті https://zoom.us/), на яких ми разом будемо виконувати різні види контрольних робіт).
Тема: Відокремлені другорядні члени речення. Розділові знаки при відокремлених членах речення
Мета: З'ясувати, що означає поняття "відокремлення"; які члени речення можуть відокремлюватися та за допомогою яких розділових знаків.
https://www.youtube.com/watch?v=tj9x3jOLJeA
Домашнє завдання : Опрацювати наданий у відеоуроці матеріал, повторити параграф 51, вправи 315, 313 письмово); ознайомитись з етапами підготовки інтерв'ю в публіцистичному стилі (стор. 212-213 підручника).
Комментариев нет:
Отправить комментарий